Hosté

Každý rok se nám podaří zlákat mnoho zajímavých hostů, kteří nám předávají zajímavé informace v rámci seminářů nebo praktických cvičení. Je pro nás ctí všem našim hostům, kteří si na nás udělali čas, vyjádřit své díky!

Našimi váženými hosty byli v minulosti například:

 

Marta Töpferová

Její hudební začátky byly ve dvou sborech, kde zpívala a nahrála hudbu skladatelů jako Pergolesi, Haydn, Poulenc nebo Britten. Marta dále rozvíjela své schopnosti soukromým studiem zpěvu, kytary, čtyř-strunného cuatra a ruční perkuse.

Etablovala se v New Yorku v roce 1996, kde se Martina hudba rychle vyvinula v pozoruhodný mix latinskoamerického folklóru s nespornými vlivy jejích českých kořenů.

Během své kariéry, Marta spolupracovala a nahrávala s řadou významných muzikantů na hudební scéně v USA, Latinské Americe a Evropě: s harfistou Edmarem Castañedou, basistou Pedrem Giraudem, zpěvačkou Lucií Pulido, s houslistkou Jenny Scheinman, violoncellistou Erikem Friedlanderem, violistou Lev "Ljova" Zhurbinem, kytaristou Ben Monderem, bubeníkem Adamem Cruzem, a perkusionisty Neil Ochoa a Francem Pinnou, a mnoho dalších.

V roce 2012, Marta se vrátila do Prahy, aby založila projekt s názvem Milokraj, který čerpá inspiraci převážně z moravského folklóru, ale i z hudby latinské Ameriky, Španělska a jejího života v New Yorku. Kromě autorských textů Marta zhudebnila básně Věry Provazníkové, Jana Zahradníčka a dalších. Tato nová hudba je navíc v rukou výtečných spoluhráčů a to cimbalisty Marcela Comendanta, houslity Stanislava Palúcha, kytaristy Davida Dorůžky a kontrabasisty Roberta Ragana. Milokraj byl nominován na cenu Anděl v kategorii World Music (2014) za své první CD a má za sebou koncerty po celé ČR, Německu, Anglii, Holandsku, Belgii, Mad'arsku, Polsku a Rakousku.

http://www.martatopferova.com/

 

Zdena Kloubová

Narozena v Jilemnici. Absolvovala operní zpěv na Akademii múzických umění v Praze v roce 1986. Působila na operních scénách v Ústí nad Labem a v Plzni. V roce 1992 se stala sólistkou Státní opery Praha a o rok později sólistkou Národního divadla v Praze. V jejím operním repertoáru je přes dvacet rolí koloraturního a subretního oboru (Gilda, Zuzana, Blonda, Liška Bystrouška, Karolina, Fiordiligi, Rosina, Violetta atd.). Zdena Kloubová hostovala na operních a koncertních scénách v Dánsku, Belgii, Rusku, Japonsku, USA, Izraeli aj. Spolupracuje s našimi symfonickými a komorními tělesy (např. FOK, Česká filharmonie, Pražský komorní orchestr, Virtuosi di Praga) a pravidelně se zúčastňuje festivalů staré hudby v SRN. Zabývá se také interpretací písní a již v roce 1985 se stala finalistkou mezinárodní pěvecké soutěže R. Schumanna ve Zwickau. Natočila 15 CD (Panton, Clarton, Unicorn, Supraphon, GZ Loděnice).

http://www.narodni-divadlo.cz/cs/umelec/zdena-kloubova

 

Simona Procházková

Sopranistka Simona Procházková vystudovala Konzervatoř a Janáčkovu akademii múzických umění v Brně.Po úspěších na soutěži Antonína Dvořáka v Karlových Varech, Totti dal Monte v italském Trevisu a krátkém angažmá v divadle v Českých Budějovicích se stala sólistkou Státní opery Praha. Zde ztvárnila řadu vrcholných postav operní literatury: Adina (Donizetti:L´elisir d´amore), Pamina (Die Zauberflöte), Fiordiligi (Cosi fan tutte), Violetta (La traviata), Leonora (Il trovatore), Liú (Turandot), Mimi (La bohême), Manon (Puccini:Manon Lescaut), Micaela (Carmen), Taťána (Eugen Onegin), Vendulka (Hubička), Jenůfa (Její pastorkyňa), Rusalka (Rusalka), Neda (Pagliacci) a další.

Hostovala v Národním divadle v Praze, kde je v současné době sólistkou Opery, vytvořila role (Terinka - Jakobín, Donna Anna - Don Giovanni, Violetta), v Národním divadle v Brně (Violetta, Pamina, Rusalka) a Slovenskom národnom divadle v Bratislave (Micaela, Donna Anna, Pamina, Violetta). Ve Stavovském divadle v Praze zpívala Servilii (La clemenza di Tito), Paminu, Fiordiligi a Donnu Annu.

Jako Jenůfa vystupovala v Zagrebu, jako Donna Elvira (Don Giovanni) v Markgräfische Theater v Bayreuthu a openair v rakouském Garsu (2005).

Jako Pamina na Römerberg Musik Festspiele ve Frankfurth am Main, a se Státní operou na turné ve Švýcarsku, SRN, opakovaně v Japonsku a v jihokorejském Soulu (2005). V roce 2007 opět v Japonsku jako Violetta (La traviata).

Bohatá je i její koncertní činnost, která ji přivedla na pódia ve Španělsku (m.j. Auditorio de Música Barcelona, Festival de Música de Canarias-Teatro Guimerá), ke spolupráci s Raanana Symphony Orchestra v Israeli. Mozartovy arie zpívala na španělském a brazilském turné. Spolupracovala m.j. s Českou filharmonií, Symfonickým orchestrem českého rozhlasu, Pražskou komorní filharmonií, Virtuosi di Praga, Symfonickým orchestrem FOK m.j. v dílech Mozart: Requiem, Krönungmesse, Dvořák: Stabat Mater, Requiem, Te Deum, Svatá Ludmila, Martinů: Kytice, Faure: Requiem, Verdi: Requiem. Věnuje se též interpretaci písní.

http://www.simonaprochazkova.cz/

Tradičně se představovala na zahajovacím koncertě celého festivalu Zpívající Kouřim. 

 

Jana Sýkorová

Od roku 1999 je sólistkou Státní opery Praha a od roku 2011 sólistkou Národního divadla v Praze, ztvárnila titulní role v operách Carmen, Orlando Furioso (Vivaldi), Sloní muž (Petitgirad), Faidra, Oráč a Smrt (obě Viklický) a Mignon (Thomas), z dalších rolí Azucenu, Ježibabu, Charlotte, Ulriku, Olgu, Varvaru a jiné. V roce 2002 zaujala mezinárodní kritiku ve světové premiéře francouzské opery Joseph Merrick zvaný Sloní muž a na DVD, které následně vyšlo na labelu Marco Polo. V témže roce převzala roli Carmen v Národním divadle po Dagmar Peckové a web Forum Opera ji roku 2008 označil za „jednu z nejzajímavějších současných Carmen“. Hostovala v operních domech v Nice a Dijonu a na festivalu ve Welsu. V roce 2007 debutovala rolí Maddaleny ve Verdiho Rigolettovi v londýnské Královské opeře Covent Garden, kam se za rok vrátila s rolí Mercédès a jako cover titulní role v Carmen. Je z naší současné pěvecké generace dosud jediná, kdo na této prestižní scéně vystupoval ve více než jedné operní inscenaci.

Z koncertních vystoupení jako sólistky symfonických orchestrů v deseti zemích světa stojí za zmínku evropské koncerty s Gerdem Albrechtem, účast v Glagolské mši s NHK v Tokiu pod taktovkou žijící legendy Charlese Dutoit a Brahmsova Altová rapsodie s Ingo Metzmacherem. Podílela se mj. na CD nahrávce Dvořákovy opery Tvrdé palice s Jiřím Bělohlávkem, na DVD Dvořákova oratoria Sv. Ludmila s Gerdem Albrechtem a Janáčkovy Glagolské mše s Bernhardem Klee a Filharmonií Brno. CD nahrávka Dvořákova Requiem s Filharmonií Brno a Českým filharmonickým sborem pod vedením Petra Fialy obdržela v roce 2011 cenu japonské kritiky Tokusen.

http://www.narodni-divadlo.cz/cs/umelec/jana-sykorova

 

Tomáš Trapl

Už od mládí zpíval v kostele, poté vystudoval operní zpěv na pražské konzervatoři (dále HAMU). S kariérou začal v roce 1986 jazzový souborem Dobrý večer Quintet, následovala kapela Beathover, Pražský pouťový orchestr, The Fefeenes a jiné. Deset let působil v divadle Semafor v muzikálechJiřího Suchého. Ztvárnil hlavní role v anglickém jazyce muzikálů The Fantastics, Pippin, Christmas Carol atd. v rámci mezinárodní společnosti Artists of Prague. Od roku 1992 působí v muzikálech v pražských divadlech, například Kleopatra, Krysař, Jesus Christ Superstar, Hamlet, Galileo, Drákula, Bídníci, Tajemství, Miss Saigon, Tři mušketýři a jiné. 

Kromě muzikálů se věnuje i dabingu. Namluvil mnoho postav z dílny Walta Disneye, například Lví král 1, 2, 3, Zvoník od Matky Boží 1, Zvoník od Matky Boží 2, Medvídek Pú, Mulan 2, Pocahontas,Příšerky s.r.o., Auta a další.

V současné době vyučuje interpretaci na hereckém oddělení Konzervatoře v Praze a samozřejmě hraje v muzikálech. 

http://www.tomas-trapl.cz/zivotopis_cz

 

Ivan Ruml

Narozen v roce 1951. Pro hudební vysílání stanice Vltava připravuje a uvádí přímé přenosy z Metropolitní opery a z dalších divadel, zprostředkovává do vysílání a moderuje záznamy Operní sezóny Eurorádia a pěvecké recitály, je podepsán pod pravidelným nedělním pořadem Krásné hlasy a pod sobotním operním Pasticciem, přispívá do Operního magazínu a programové řady Akademie a Telefonotéka a vybírá hudbu pro další pořady Redakce vážné hudby, jako jsou Komorní koncert nebo Pauza. Připravuje a moderuje rovněž vysílací bloky stanice D dur. 

Vystudoval na pražské konzervatoři hru na klavír a na filozofické fakultě Univerzity Karlovy obory dějiny hudby - dějiny divadla. Pracoval pět let v Československé tiskové kanceláři a v roce 1983 nastoupil do hudební redakce Československého rozhlasu. V 90. letech byl dramaturgem a pracovníkem zahraniční propagace v Supraphonu, na rok se pak stal šéfredaktorem časopisu Musica a dva roky byl dramaturgem hudebního vysílání České televize. Do Českého rozhlasu se vrátil v roce 2001 na místo operního redaktora. Pravidelně spolupracuje s Týdeníkem Rozhlas. Je aktivním členem Chopinovy společnosti v České republice, která připravuje každoroční Chopinův festival v Mariánských Lázní a bienále klavírní soutěže.

http://www.rozhlas.cz/lide/vltava/_zprava/ivan-ruml--74336

 

Jarmila Chaloupková

Pěvkyně Jarmila Chaloupková je absolventkou zpěvu na Akademii múzických umění v Praze a držitelkou 3. ceny z mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech. Po studiu vykonala úspěšně konkurs na externí aspiranturu v sólovém zpěvu. Svou uměleckou dráhu zahájila koncertní činností v České republice a v okolních zemích – na Slovensku, v Německu a Francii, vystupovala též v Holandsku a v Rakousku. Spolupracovala s různými komorními ansámbly, pořádala pěvecké recitály s doprovodem varhan nebo cembala, např. s Českým strunným duem, Telemannovým kvartetem, se svými uměleckými partnery varhaníkem Josefem Popelkou, cembalistkou Ivanou Jandovou-Bažantovou a v posledních 15 letech s anglickým loutnistou Brianem Wrightem.

Paní Chaloupková je také oblíbenou a zkušenou pěveckou pedagožkou, a to v oblasti klasického i popového způsobu zpěvu. Své pedagogické zkušenosti a praxi získala jako pedagog na Pedagogické fakultě v Ústí nad Labem a zejména během osmi let působení na Konzervatoři v Pardubicích, kde se její studentky úspěšně účastnily soutěží a byly přijaty ke studiu sólového zpěvu na HAMU v Praze. Později vyučovala zpěv na Konzervatoři Jaroslava Ježka v Praze a byla zde zároveň 13 let vedoucí pěveckého a muzikálového oddělení. Jarmila Chaloupková také učila zpěv na Mezinárodní škole staré hudby ve Valticích v roce 2002 – 2004, působila jako lektorka i dalších kurzů interpretace staré hudby (seminář v Týnské škole v Praze, na Konzervatoři v Košicích atd.).

Byla hlasovou poradkyní populárních a muzikálových zpěváků (Vlasta Horváth, Petr Bende, Michal Foret, Zuzana Vejvodová aj.), v roce 2005 a 2006 působila jako hlavní hlasová poradkyně soutěže Česko hledá superstar (2. a 3. série). V této souvislosti se věnovala propagaci různých metod výuky zpěvu populárních zpěváků v rámci rozhlasových a novinových rozhovorů, pedagogických seminářů apod.

V rámci festivalu a pěveckých kurzů Zpívající Kouřim se již tradičně věnuje našim účastníkům v rámci semináře, kde předává své bohaté zkušenosti z praxe.

http://www.kurzyzabreh.cz/zpev/lektori-zpev/jarmila-chaloupkova.htm

 

Mgr. Martina Dobiášová

Vystudovala učitelství pro střední školy na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity, přičemž se zaměřovala především na metody dramatické a zážitkové pedagogiky. Zabývá se tvorbou a realizací vzdělávacích programů, přípravou a účinkováním v pásmech poezie a spoluorganizací divadelních soustředění. 15 let je členkou kouřimského divadelního souboru Mrsťa Prsťa, který se pravidelně účastní řady přehlídek po celé České republice, na podzim 2015 vystoupil na mezinárodním divadelním festivalu v Salzburku HerbstAkt a v roce 2016 jej lze vidět na národní přehlídce amatérských divadel Jiráskův Hronov. Martina Dobiášová je držitelkou několika hereckých ocenění (Valmontovy nebezpečné známosti, Čarodějky z města E.). Pravidelně zasedá v lektorských sborech oblastních i krajských kol recitační přehlídky Dětská scéna. Sama se přednesu věnuje, v roce 2016 se stala laureátkou národní přehlídky Wolkrův Prostějov. Velmi ráda pracuje s literaturou, což ji i v profesním směru přivedlo k práci s texty: jako redaktorka na volné noze spolupracuje s významnými nakladatelskými domy (Host, Paseka). Dramatický seminář na Zpívající Kouřimi povede již 3. rokem.

 

Mgr. Tomáš Pešek

Absolvent pedagogické fakulty Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem v oboru učitelství pro střední školy. V roce 2006 byl zakládajícím členem divadelního souboru Kühlschränke, který se zaměřoval se na práci s nedramatickými texty. Účastnil se profesionálních i amatérských divadelních přehlídek (Mezinárodní festival divadlo Plzeň, Šrámkův Písek, Wolkrův Prostějov). Působí jako lektor dramatických a výchovných programů pro mládež. Moderuje regionální i celostátní divadelní přehlídky v Klatovech, Plzni a Písku. Dlouhodobě spolupracuje s Českým rozhlasem jako scenárista i účinkující. Od roku 2015 je středoškolským pedagogem na pražském gymnáziu, kde se zaměřuje na práci se studenty s poruchami učení a na preventivní působení proti sociálně-patologickým jevům.

 

Omar Guitar Band

Kapela byla založena v rocena 2012 a hraje autorskou kytarovou tvorbuna pomezí rocku, jazzu a popu. S účastníky našich kurzů již tradičně spolupracují a na výsledky jejich práce se již tradičně těšíme při koncertě Na Střelnici v Kouřimi.

Omar Khaouaj (kytara, autor hudby) - jeden z našich předních kytaristů. Spolupracoval například se Zuzanou Navarovou, Petrem Kolářem, Marií Rottrovou atd. Jeho kytary můžeme slyšet také v hudbě k filmu Kráska v nesnázích, v seriálech Gympl s.r.o., Comeback nebo třeba na deskách Radůzy. V současné době je členem doprovodné skupiny Marty Kubišové, Orchestru Karla Vlacha, kapely Akustik Martina Písaříka a dalších.

Tomáš Kurfürst (baskytara) - ještě jako trumpetista se věnoval vážné hudbě, vystupoval se skupinou Garáž, vidět jsme jej mohli také se skupinou Pražský Výběr. Jako basista působil ve skupině Dolmen, MIG21, v současné době se věnuje studiové práci ve svém nahrávacím studiu. 

Dominik Renč (klávesy) - věnuje se převážně skladatelské práci, např. seriály Gympl s.r.o., Comeback, Pan Máma. Jako klavírista působí v divadle Ypsilon, nebo ve skupině Botafoga. 

Mikoláš Nop (bicí) - dlouhá léta působil ve skupině Miloše Nopa po boku Pavla Bobka, nebo třeba Hanky Zagorové. Hrál s kapelami Dolmen, Pan Pot...V současné době hraje se skupinou Sto Zvířat, Jaroslavem Uhlířem a dalšími.

http://www.rm-production.cz/omar_guitar_band.htm

 

Gabriela Beňačková

Již od dětství se věnovala baletu, hře na klavír a zpěvu. Zpívala v dětském sboru Československého rozhlasu v Bratislavě. Od roku 1962 studovala zpěv na bratislavské konzervatoři u M. Móryové, v letech 1966 až 1967 u T. Kresákové na konzervatoři v Žilině a v letech 1967 až 1971 studovala na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě u A. Korinské a absolvovala u Jana Blaha. V roce 1969 se stala laureátkou Janáčkovy pěvecké soutěže v Luhačovicích a absolutní vítězkou Dvořákovy soutěže v Karlových Varech. Na základě těchto úspěchů ji nabídl ředitel Národního divadla v Praze Přemysl Kočí angažmá.

Od srpna roku 1970 se stala členkou a později sólistkou opery Národního divadla v Praze, kde zpívala mnohé role českého, ruského a italského repertoáru. Od roku 1974 byla současně sólistkou Vídeňské státní opery a Metropolitní opery v New Yorku. Úspěchů dosáhla též v londýnské Covent Garden a na dalších operních scénách (Salzburg, Kolín nad Rýnem). Nahrála řadu vlastních operních kompletů a byla sólistkou na mnoha nahrávkách vokálně-symfonického repertoáru, který také prezentovala koncertně. Oceňované jsou její nahrávky Janáčkovy Glagolské mše, Beethovenovy 9. symfonie nebo monumentální Schönbergovy kantáty Písně z Gurre.

Stala se velmi výraznou představitelkou Janáčkovy Jenůfy a Káti Kabanové. V těchto uměleckých rolích se představila po celém světě.

Šíře jejího repertoáru je neobvyklá, pouze jednou však zpívala roli Libuše ve stejnojmenné Smetanově opeře a to v roce 1983 při znovuotevření budovy Národního divadla v Praze. Nezapomenutelným se stalo propůjčení svého hlasu filmové postavě Emy Destinnové (zde ji hrála Božidara Turzonovová) v životopisném filmu Božská Ema. V roce 1991 debutovala v roli Káti Kabanové v newyorské Metropolitní opeře, kde vystupovala až do roku 1999 a kde mj. ztvárnila titulní roli Dvořákovy Rusalky na premiérovém vystoupení v legendární režii Otto Schenka. Jejím princem zde byl americký lyrický tenorista Neil Rosenshein (tamější kritika označila její výkon za legendární a zdůraznila čistotu jejího hlasu a nádherně tvarované fráze a vysoké tóny).

Provdala se za svého uměleckého partnera z Národního divadla, herce Josefa Čápa, se kterým má dceru a se kterým žila až do jeho smrti v roce 2002. Po rozdělení státu přijala české státní občanství.

Aktivní kariéru Gabriela Beňačková ukončila oficiálně koncertním turné v roce 2008, které vyvrcholilo recitálem v Rudolfinu s Českou filharmonií pod taktovkou Vladimíra Válka. V současné době zpívá pouze příležitostně a věnuje se spíše pedagogice (své žáky má jak v Česku a na Slovensku, tak např. ve Vídni či na Manhattan School of Music).

 

 

Aleš Briscein

Původně vystudoval hru na klarinet a saxofon a poté operní zpěv na Pražské konzervatoři. Ve studiích pokračoval na Západočeské univerzitě v Plzni. V roce 1995 začal vystupovat ve Státní opeře Praha a v krátké době zde nastudoval několik rolí lyrického oboru (Tamino v Mozartově Kouzelné flétně, Ferrando v Così fan tutte, Almaviva v Rossiniho Lazebníku sevillském, Narciso v Rossiniho Turku v Itálii, Jeník ve Smetanově Prodané nevěstě, Alfredo ve Verdiho opeře La traviata, Kudrjáš  v Janáčkově Kátě Kabanové atd.) Je stálým hostem opery Národního divadla v Praze (Prodaná nevěsta, Don Giovanni, La traviata, Její pastorkyňa) i Státní opery Praha.

Účinkoval na prestižních festivalech jako Edinburgh International Festival, Pražské jaro aj., spolupracuje s významnými orchestry jako jsou Česká filharmonie, Skotský královský národní orchestr atd. Na Pražském jaru v roce 2002 zpíval ve světové premiéře hlavní tenorový part Jonathana v oratoriu Sylvie Bodorové Juda Makabejský. Pro společnost Decca natočil CD opery Pavla Haase Šarlatán. 

Na turné po Japonsku v roce 1999 se představil jako Tamino v Kouzelné flétně a o rok později jako Kudrjáš v Kátě Kabanové při premiéře této opery společně s Tokijskou filharmonií, která si jej vybrala pro provedení Janáčkovy opery Z mrtvého domu v roce 2003. Ve stejném roce zpíval s velkým úspěchem v Massenetově Manon v kanadském Vancouveru a v Donizettiho Donu Pasqualovi na Kypru. V říjnu 2004 zahájil spolupráci s Pařížskou národní operou (R. Strauss - Ariadna na Naxu, Růžový kavalír, Elektra, Janáček - Z mrtvého domu, Věc Makropulos, Verdi - La traviata, Stravinskij - Život prostopášníka). Má za sebou velkou řadu pěveckých vystoupení u nás i v zahraničí (Německo, Rakousko, Švýcarsko, Itálie, Anglie, Španělsko, USA, Japonsko). V roce 2008 vystoupil v Janáčkových operách v Teatro Real Madrid (Věc Makropulos), v Mexico City (Její pastorkyňa) a na londýnských PROMS (Osud), s Janáčkovým Zápisníkem zmizelého absolvoval turné po Japonsku s Opéra National de Paris.

Jeho repertoár je velmi široký, s oblibou se věnuje i staré a duchovní hudbě (Bach, Haydn, Mozart, Rossini). Spolupracuje rovněž s Českým rozhlasem a Českou televizí.

http://www.briscein.eu/cz_kariera.html

 

Alfred Strejček

Vystudoval herectví na brněnské JAMU a prošel řadou pražských i mimopražských divadel. Hrál postupně v Divadle O.Stibora v Olomouci, v Divadle Jiřího Wolkera v Praze, v Divadle Maringotka, ve Státním divadle v Brně, v Divadle E.F.Buriana a v Divadle Za branou u Otomara Krejči. Je stálým hostem Lyry Pragensis a dlouhá léta vystupoval i v pražské poetické vinárně Viola. Pět let působil jako pedagog uměleckého přednesu na pražské konzervatoři. Patří mezi špičkové interprety poezie a prózy a je několikanásobným laureátem soutěží profesionálních umělců v uměleckém přednesu. Je držitelem nejvyššího ocenění v tomto oboru – Křišťálové růže. Přednáší též v latině, angličtině, němčině, španělštině a italštině. Má za sebou řadu filmových a televizních rolí – filmy Tři zlaté vlasy děda Vševěda a Podivuhodná přátelství herce Jesenia, televizní inscenace Josefína, Lásky hra osudná, Smrt a blažená paní, Malá mořská víla a j. Je vyhledávaným interpretem melodramatických děl. Spolupracuje s našimi nejvýznamnějšími hudebními tělesy i sólisty – Česká filharmonie, FOK, SOČR, Janáčkovo kvarteto, Musica Bohemica, Chairé, Virtuosi di Praga, Barock Jazz Q, Big band Českého rozhlasu, Štěpán Rak, Václav Hudeček, Jiří Hlaváč, Miroslav Petráš, Jaroslav Svěcený, Ivan Ženatý a další. Jeho hlas se vepsal do povědomí posluchačů rozhlasu i televize. Významná je i jeho činnost moderátorská. 15 let uváděl v ČT přímé přenosy jazzového cyklu Hudební studio M a dodnes provází veřejné rozhlasové nahrávky Big bandu Českého rozhlasu, vedeného Václavem Kozlem. Společně se Štěpánem Rakem je nositelem ceny UNESCO za koncertní projekt Vivat Comenius, se kterým oba umělci vystoupili na více než šesti stovkách koncertů ve dvaatřiceti zemích čtyř kontinentů.

http://www.alfredstrejcek.cz/zivotopis.aspx

 

 Dasha

Vlastním jménem Dagmar Sobková (* 27. června 1981) je česká zpěvačka a muzikálová herečka, držitelka Ceny Thálie pro rok 2010. Podle různých ohlasů jde jednu z nejtalentovanějších českých zpěvaček současnosti.

Zpěvu a hudbě se věnuje od dětství, kdy hrála na housle a zpívala v pěveckém sboru Filharmonie Bohuslava Martinů ve Zlíně. V roce 1996 vyhrála pěveckou soutěž mládeže Zlíntalent. Po studiu zpěvu na Pražské konzervatoři u Lídy Nopové se od roku 1998 stala doprovodnou zpěvačkou Karla Gotta, později začal spolupracovat i s Helenou Vondráčkovou.

Jde také o velmi obsazovanou a úspěšnou muzikálovou herečku a zpěvačku, která vystupovala na mnoha významných českých hudebních scénách včetně Hudebního divadla v Karlíně nebo na jevišti plzeňského Plzeňského divadla J. K. Tyla, kde ztvárnila postavu Máří Magdaleny ve světově proslulém muzikálu Jesus Christ Superstar. Za tuto roli v roce 2010 pak obdržela Cenu Thálie.Jako sólistka vystupuje i samostatně v kapelách Moondance Orchestra a Pájky Pájk kapelníka a svého přítele Martina Kumžáka.

Od prosince 2011 vysílá společně se zpěvákem Janem Smigmatorem hudební pořad Klub Evergreen na vlnách Dvojky Českého rozhlasu.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Dasha

 

Jan Smigmator

Český swingový zpěvák, absolvent Pražské konzervatoře a moderátor hudebního pořadu Klub Evergreen na vlnách Dvojky Českého rozhlasu.

V lednu 2013 vydal Jan Smigmator své debutové album Swing Is Back, na které vybral písně ze svého koncertního repertoáru jako Night and Day, Fly Me To The Moon, All Of Me, Moonlight In Vermont, Our Love Is Here To Stay, nebo They Can’t Take That Away From Me, kterou nazpíval jako duet se zpěvačkou Dashou.

Od prosince 2011 vysílá Jan Smigmator společně se zpěvačkou Dashou vlastní hudební pořad Klub Evergreen na vlnách Dvojky Českého rozhlasu. Každou sobotu krátce po poledni zve posluchače do světa evergreenů, jazzu, swingu a filmových melodií.

Spolupracoval například s: Orchestr Václava Hybše, Felix Slováček Big Band, Orchestr Karla Vlacha, Bohemia Big Band, B Side Band, Kentonmania Big Band, Big Band Českého rozhlasu, Gustav Brom Big Band, Ústřední hudba Armády České republiky, Josef Vejvoda Trio.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Jan_Smigmator

 

PhDr. Marie Kronbergerová, Ph.D.

Profesorka na AMU Praha, Pražské konzervatoři a Týnské škole; překladatelka, publicistka, jazyková poradkyně.

 Získala diplom, Mgr., za postgraduální studium učitelství diplom a za doktorandské studium diplomy PhDr., Ph.D. V Itálii na Evropském institutu ve Florencii a na Univerzitě pro cizince v Perugii obdržela certifikát v kurzu o italských operních libretech a certifikát v kurzu italských reálií.

Její odborná činnost má velmi široké spektrum. Působí jako pedagožka na těchto institucích: Jazyková škola Praha; Pražská konzervatoř; Italské kulturní středisko; Ministerstvo školství ČR (projekt PHARE); Škola hudby a zpěvu Jiřiny Markové (specializovaná výuka pro operní pěvce); AMU Praha; Týnská škola (při pedagogické fakultě Univerzity Karlovy).

V oboru italská opera spolupracuje jako jazyková poradkyně s Národním divadlem Praha, s Operou Mozart, s operou v Ústí nad Labem, Dětskou operou Praha a s jednotlivými operními sólisty. Spolupracuje i s dalšími českými operními divadly (Státní opera Praha, Národní divadlo moravskoslezské Ostrava, Divadlo J. K. Tyla v Plzni, opera v Ústí nad Labem, Liberci, Brně, Českých Budějovicích, Opavě), s Českým rozhlasem Praha (pořady na téma italské reálie, zvláště italská opera), Českou televizí Praha (překlady operních libret a jiné vokální literatury). Spolupracuje na grantu Italská opera (katedra muzikologie FF UK a Ústav dějiny hudby).

Má za sebou mnoho překladatelské a publikační práce, např. učebnice: Ecco…l’italiano, spolu s Adrianou Santolini, italština pro začátečníky. (Kora, Pardubice 1993); L’italiano? Sì!, italština pro základní školy a víceletá gymnázia (FRAUS,Plzeň 1996); Ecco gli italiani, spolu s Giuseppem Ballerem, italština pro pokročilé (FRAUS Plzeň, 1996); Italština pro zpěváky I-III, italština pro konzervatoře a hudební školy (vl. nákladem, Praha 1996-7); Italština pro operní pěvce ( AMU Praha, 2009).

http://www.ceskatelevize.cz/porady/10212440340-opera-nas-bavi/21054215029-petr-iljic-cajkovskij-mistr-romantismu/?deid=3327&recid=5031

 

prim. MUDr. Jitka Vydrová

Lékařka, která patří u nás už řadu let mezi špičkové specialisty na lidský hlas, na diagnostiku a terapii jeho nemocí a poruch. Jak hlasivky správně používat, jak o ně pečovat také učí studenty, kteří se připravují na uměleckou kariéru. Krom vlastní lékařské praxe vede i celou soukromou polikliniku, a to přitom z jejích aktivit zdaleka není všechno. (http://operaplus.cz/jak-dobre-a-zdrave-zpivat-aneb-mudr-jitka-vydrova/)

Vzdělání:

Fakulta všeobecného lékařství UK Praha

Atestace z otorhinolaryngologie I. a II. Stupně

Zaměstnání:

Hlasové a sluchové centrum Praha/Medical Healthcom spol. s. r.o. (primářka specializovaného pracoviště Hlasové centrum Praha)

Poliklinika ambulantních specialistů Medico s.r.o.

Vedoucí lékařka ORL a ředitelka

Divadelní fakulta AMU (přednášející předmět Fyziologie a hygiena hlasu)

Pražská konzervatoř (přednášející předmět Fyziologie a hygiena hlasu)

Iniciátorka proklamace Dnu hlasu v České republice (16. duben) ve spolupráci s RNDr. J. Švecem

Autorka publikací:

Učebnice: Fyziologie a hygiena hlasu (Práh 2008, ISBN 978-80-7252-256-9)

Kniha: Rady ke zpívání (Práh 2009, ISBN 978-80-7252-252-1)

http://www.hlasovecentrumops.cz/

 

Hana Číčelová

Vystudovala Státní konzervatoř v Brně, obor taneční. Současně v taneční škole Starlet step a jazzový tanec. Poté své vzdělání zdokonalila na Akademii múzických umění v Praze, fakulta hudební, obor taneční pedagogika.

Do roku 1990 byla členkou Baletu Československé televize, kde vystupovala v mnoha hudebně zábavných pořadech (TELEVARIETÉ, MOŽNÁ PŘIJDE I KOUZELNÍK, ABECEDA, SILVESTROVSKÁ SHOW) a jako jazzová tanečnice se objevila i po boku Jiřího Suchého ve filmu JONÁŠ A MELICHAROVÁ (režie Karel Sís). Poté následovalo angažmá v baletním souboru Hudebního divadla Karlín; zde vedle své taneční profese (z rolí uveďme například Hřích a Smrt - HRA NA POHÁDKU MÁJE, Zuzana - DIVOTVORNÝ HRNEC) pracovala také jako pedagog, choreograf a šéf baletu. V devadesátých letech působila na prestižním festivalu v Salzburgu (Rakousko). V roce 1993 odešla ze stálého angažmá za mateřskými povinnostmi.

Od té doby je na volné noze. Jako autorka choreografií se podílela na řadě hudebně-dramatických inscenací v Plzni, Liberci, Opavě a Praze. Velmi významné pro ni bylo setkání a následná spolupráce s režisérem Otou Ševčíkem. V roce 2001 účinkovala na Festivalu v Cagliari na Sardínii. Kromě svého zaměření na moderní a scénický tanec je také výtečnou stepařkou.

Díky svému univerzálnímu tanečnímu vzdělání (konzervatoř, AMU, divadelní a televizní praxe) je Hana Číčelová nepřehlédnutelnou pedagogickou osobností, která ve své výuce umí vhodně prolínat hlubokou znalost s tvůrčí invencí.

http://zivotopis.osobnosti.cz/hana-cicelova.php

 

FaZa makeup

Velmi dobře sehrané duo profesionálních maskérů a vedoucích maskérských kurzů, kteří spolupracují s mnoha herci nejen v divadle, ale i u filmu. |Nejvíce o nich řekne fotogalerie na jejich stránkách.

http://www.fazamakeup.cz/